Aktuální hodnocení, hodnotil 1 uživatel.
Přihlaste se a přidejte své hodnocení.
Výprava plná zážitků
Autor: Petr Pápa Papoušek
Datum: 27.08. 2017
Přečteno: 125x
S tátou jsme si naplánovali týdenní výpravu na jednu štěrkopískovnu na jižní moravu. Vyjeli jsme v neděli v pozdním odpoledni. Na místě, které jsme měli naplánované, nikdo neseděl, takže jsme pomalu nosili věci na naše vybrané místo a chystali jsme tábor. Ještě v tento den jsme připravili montáže a pruty nahodili do vody s hrstí kuliček. Do půlnoci záběr nepřišel. O půlnoci jsme vytáhli pruty a zjistili jsme, že na dně je velký nános bahna. Olova i nástrahy nám strašně smrděly.
V pondělí ráno jsem vyjel na člunu oťukávat dno. Zjistil jsem, že musíme chytat buď hodně blízko u svého břehu nebo v blízkosti ostrova, který byl vzdálen cca 100 m. Taťka se rozhodl, že bude chytat u svého břehu a já u ostrova. Připravili jsme si první krmnou dávku z pelet a boilie od Mikbaits. Na jeden prut jsem navázal návazec typu Chod rig se 14mm plovoucím boilie Pampelišky a na druhý prut jsem navázal navazec ze ztužené šňůrky Synx Dark od Krystonu a napíchnul jsem boilie 2x24 mm G7. Celé dopoledne záběr nepřišel. Cca v pět hodin odpoledne přišel první záběr, jednalo se o malého kapříka na návazec typu Chod rig. Tato ryba nám rozjela příjemný kolotoč spousty záběrů. Chytali jsme spousty kaprů kolem 50 cm i na 2x24 mm boilie, které jsem měl extra vytvrdlé. Měl jsem navázany i návazec, o kterém jsem si myslel, že taková ryba to nemůže vzít, ale stejně kapr okolo 50 cm to vzal. Na tomto revíru bylo neskutečně mnoho malých kaprů a tak nezbývalo, než stále dokrmovat a čekat než velká ryba narazí na naše krmení a snad i na naše nástrahy.
V úterý jsme pruty znovu nahodili do našich krmných míst a čekali na záběr. Kapříci byli stále aktivní a tak jsme dokrmovali a přehazovali. Kolem páté hodiny si taťka vzal kolo a říkal, že zajede nakoupit. Mezitím co odjel jsem měl na pravý prut padák, říkal jsem si, že to bude zase malý kapr. Zvedám prut, přisekávám a už jsem cítil větší odpor než u menších kapříku. Po půl hodinovém souboji vytahuji bojovného šupináče. Měří 88 cm a 9,5 kg. Mám z něho obrovskou radost. Kapr přišel na nové boilie z řady Mikbaits G7. Do večera přišlo ještě pár menších kapříků.
Ve středu se děl velice podobný scénář jako v úterý. Táta před polednem si vzal kolo a jel zase nakoupit. Na levý prut, kde jsem měl boilie 2x24 mm G2, jsem měl parádní jízdu. Přisekávám a zase jsem cítil velký odpor. Tato ryba byla ještě více bojovná než ta v úterý. Po hodině a půl vytahuji dalšího nádherného šupináče, který měl 85 cm a 10 kg váhy. Udělali jsme pár fotek na památku a šel zpět do vody jako jeho včerejší bráška. Po náročném souboji jsem si šel na chvíli lehnout a táta mezitím vytáhl snad 20 kaprů ze svého břehu.
Ve čtvrtek a v pátek bylo zataženo a to se projevilo i na aktivitě ryb. Menší kapři už na naše boilie moc nereagovali. Přesto se tátovi podařilo pár kaprů ze svého břehu vytáhnout.
V sobotu přišla ta nejhorší část výpravy a to balení.
Výpravu jsme si parádně užili, nachytali jsme spousty kaprů kolem 50 cm a 2 pěkne okolo 10 kg.
Tyto dvě pěkné ryby jsou mými největšími kapry ze svazové vody.
Nejlépe nám fungovalo nové boilie z dílny Mikbaits G7 a také moje jistota G2.
V neposlední řadě bych chtěl poděkovat taťkovi za krásný týden strávený u vody.