Cesta za kapry

Opět se hlásíme z další výpravy, která nám přinesla krásné úlovky...
Autor: David Prokůpek
15,80 kg 90 cm
13,50kg
11kg
Přípravy probíhaly týden či dva předem a tak jsem musel stále myslet na to, abychom na nic nezapomněli. Nastal konečně ten správný den, dobalili jsme ještě posledních pár věcí a nic nám nebránilo, začít devítidenní dovolenou a vyrazit směrem za kapry. Na tyhle výpravy se těšíme nejvíce z celého roku, nikde už není tolik lidí a počasí vcelku přeje. Co nám ovšem nepřálo, byl stav vody, který se neustále měnil, jednou je moc nahoře, za chvíli zase moc dole a tak to jde pořád dokola. Tyto rozíly byly v rozmezí kolem 70 cm na vodním sloupci a celé to trvalo 4 dny, bylo to dosti nepříjemné. Ale vezměme to popořádku, před námi bylo celých 9 dní volna. První den jsme si naše oblíbené místo jen lehce rozkrmili . Byla už tma a nechtěl jsem už ani lovit, chtěl jsem vše nechat na druhý den za světla. Větší ryba přišla hned druhý den ráno, kdy se Léně zadařil lysec o váze 13,5 kig a délce 86 cm. Na mě čekal večer šupík 85 cm kolem 10 kg. Po dvou dnech začalo k večeru silněji pršet a já si vytáhl kapra o váze 11 kg a délce 79 cm. Déšť mi přinesl štěstí, v prudkém lijáku se roztočila cívka a vlasec řezal souvislou dlouhou jízdou vodu, ryba krásně bojovala, byl to nádherný lysec s výraznou šupinou. K mému potěšení váha ukázala 18,3 kilogramů a délka 94 cm. Neskutečná radost!!! Déšť vydržel téměř celý nastávající den. Bohužel jsme montáže nemohli udržet ani kousek metrů od břehu, na náladě mi to nepřidalo, poněvadž to byl první den dovolené. Voda neustále stoupala a my bohužel přišli o dvě montáže, které jsme upálili o plující trávy a větve. Bohuželi i další den se celá tato situace opakovala a my své montáže opět nahodili až ve večerních hodinách. Následující den nastal zlom, začalo svítit sluníčko a nám se rozjezdily všechny pruty. Při setmění jsem měl záběr, bohužel na mě čekala vázka. Rybu jsem cítil, nechtěl jsem o ni přijít a nechat celou montáž kaprovi v tlamce. Nezbývalo, než skočit do člunu a začala slušná zdolávačka. Kapra se nám podařilo na několikátý pokus, kdy jsem myslel, že o něj přijdeme, podebrat. To už Léňa hlásila, že je to veliký šupík. Po následném zvážení a změření jsme měli radost oba, kapr měl krásných 17 kg a 92 cm!! Ten večer se zadařil Léně kardinální úlovek. Dvacet minut před koncem chytací doby se jí lehce roztočila cívka navijáku, volá na mě, že nemůže navíjet. Z počátku to vypadalo na velikého sumce, avšak po krásném souboji, jsem jí podebral neuvěřitelnou rybu. Šupík, kterého jsme pojmenovali Šupina, vážil po odečtení vážícího saku úctyhodných 21,5 kg a rybě jsme naměřili bez centimetru rovný metr! Udělali jsme pár fotek na břehu, nechtěla kapra více trápit a tak neváhala a šla s ním do vody. Neskutečný zážitek a osobák zároveň, na který bude vzpomínat hodně dlouho. Výprava pokračuje v dobré lajně i v dobré náladě. Další den mi udělal radost zdravý šupík o váze 15,8 kg a a délce 90 cm. Blížil se úplněk a na pátek třináctého se Léně splnil další sen. Tentokrát se jí parádně rozjel levý prut a já jí podebral nádherného lysce, který nás oba dva překvapil. Takovou rybu jsme nečekali. Po krásném souboji se dostal na podložku fešák pojmenován Úplněk. Lysec s výrazným značením šupin vážil 19,9 kg a měřil 92 cm. Léňa opět neváhala a po pár fotkách na břehu, skočila s rybou do vody a fotograf jsem byl zase já. Poslední večer Léně lehce pípl levý prut, zřejmě prý asi cejn. Když začala navíjet, prut jí v ruce ztěžknul, po pár návinech povolil, na háčku byla totálně servaná asi půlmetrová ostroretka, kterou při navíjení našluknul sumec. Do toho se jí rozjel i druhý prut, kde byl menší kapřík, který se však vyhákl. Zajímavý to večer. Tímto jsme zakončili naši krásnou výpravu, která se vydařila na výbornou. S takovým úspěchem nepočítal, ani jeden z nás. Přes tyto nádherné úlovky, jsme načapali spoustu menších kapříků, převážně lysáčků, pár cejnů a plotic. Chytali jsme na masovky G2, Liverix královská patentka a nejvíce záběrů jsem měl na staré kuličky ,,G1“. Nejlepší pocit je, když člověk může dát rybě svobodu a v pořádku ji vrátit zpět vodě. Všem slušným rybářům přejeme hodně štěstí a krásné úlovky.
Opět se hlásíme z další výpravy, která nám přinesla krásné úlovky...