Orlická týdenní výprava

Ahoj, vyrazil jsem na týden na Orlickou přehradu.
Autor: Tomáš Syrovátka
20.05.2019 | 08:47 hod. Přečtěno: 1047 x
20,5kg
První den ráno jsem vyvezl jeden prut a k němu nakrmil mixem kukuřice, řepky a pelet. Pak jsem asi 1h lítal po vodě a hledal místo pro druhý prut. Když jsem konečně našel místo hned jsem ho uložil na echolotu a nakrmil asi 1kg Krvavý Huňáček švestka/oliheň. Jel jsem si na břeh pro prut, když jsem dorazil přišel záběr na druhý prut. Bohužel rybu se mi zdolat nepodařilo. Další den Bohužel voda se ochladila o 3 stupně cojž není úplně ideální a i se trochu zakalila. K večeru jsem dostal záběr, bohužel rybu se mi opět zdolat nepodařilo. Pak do půlnoci už žádný záběr nepřišel. Další den Podařilo se mi udělat prvního kapra, zabral na 14mm plovku G2. Pařťak asi o hodinu později dostal záběr z krmného místa. Kapřík kolem 5kg. K večerů jsme se jeli s echolotem podívat jestly se ryby na našich krmních místech nachází, bohužel ryb tam bylo minimum ryby jsme našli až v 9m hloubce podél našeho břehu. Parťák tam tedy své 2 pruty vyvezl, ale úspěch to nepřineslo. Další den Ráno jsem dostal záběr, ale rybu se mi opět nepodařilo zdolat. Prut jsem vyvezl zpět k tyčovce a přikrmil cca 3kg řekpy 1kg kukuřice a 1kg pelet. Později jsem převezl druhý prut ke, které mu krmím jen Huňáčkem Švestka/Oliheň. Na prut od tyčovky jsem dostal malého kapříka. Raději jsem dal nový návazec, který nebyl kombinovaný, ale celý z pletenky. Kdyby náhodou najeli větší ryby... Uvařil jsem si výborný oběd a pak jsem se začal připravovat na noc, parťák mezitím dřímal v bivaku. I já jsem si na chvíli lehnul, ale pak to přišlo. Pomalá jízda, s vzbudil jsem parťáka a jelo se. Ryba to byla zdatná ryba, ze začátku jsem si myslel, že je to sumec. Zajel do vázky. Chvíli jsme nad ní kroužili a najednou vlasec povolil.Ryba mezitím odjela minimálně dalších 100m po proudu, rychle jsme nad rybu dojeli a začalo opravdu dlouhé poměřování sil. Po cca 15min začalo ode dna stoupat veliké množství bublin, cojž mě přesvědčilo, že se jedná o sumce. Když jsem rybu konečně uviděl celý jsem se na lodi roztřásl jak fretlík. Byl to obrovský kapr. Po dlouhém souboji konečně skončil v podběráku. Na jednom boku byl značně poškozený, ranky jsem zakápnul klinikem. K téhle rybě mám obrovský respekt, jelikož to je místní velikán, který věděl co dělat. Je to opravdu starý kapr, myslím si, že minimálně 2x starší než já. Úžasna ryba popravdě už ani nemám slov, musím to trochu vstřebat. Večer jsem pruty stáhnul a šel spát. Další den: Ráno jsem se vzbudil až pozdě rychle šel vyvést, netrvalo to ani 5 min a povedl se mi krásný lisec. Pak začalo nepřetržitě pršet až do noci. A bohužel jsem se záběru nedočkal. Další den: Parťák ráno dostal záběr, bohužel rybu se mu na břeh dostat nepodařilo, později mu přišel 7,8kg dlouhý šupík. Celý den byla zima a poprchávalo k večeru se opět parťákovi rozjel prut na jeho konci byl opět 8kg dlouhý šupík. Poslední den: Ráno jsem pruty vyvezl, ale již jsem se nedočkal záběru. Pak již nezbívalo nic než věci zbalit a ject domu. Po dobu téhle výpravy se nám nejvíce osvědčilo pop-up Gangster G2 a sladké příchutě ve 14mm. Pro zajímavost tahle ryba se nechytla poprvé. Nafukovací člun Elling - Forsag 270 Po dobu téhle výpravy jsem měl možnost vyzkoušet tento člun. Používal jsem ho při vyvážení a zdolávání ryb a mile mě překvapil a to hlavně jeho ovladatelností.
Příprava návazců
Oblíbená montáž
Ahoj, vyrazil jsem na týden na Orlickou přehradu.