Vítězství na Stairs2Hell 2020

V tomto článku bych Vám rád přiblížil náš úspěch na závodu Stairs2Hell 2020, kde jsme vybojovali první místo a také ulovili nejtěžší rybu závodu. Prostě jsme ten Pálavskej rybník vypálili!
Autor: Michal Pavelka
02.11.2020 | 10:01 hod. Přečtěno: 2800 x
Vítězství na Stairs2Hell 2020
Je to tam!!! S celkovou hmotností 61,43kg jsme to urvali!
Na závod S2H 2020 jsme se přihlásili v podstatě proto, že "nebude IBCC-Balaton". Novomlýnskou nádrž dobře známe a máme ji relativně kousek od domova, tak jsme se společně dohodli, že tento ročník pojedeme. Pod Pálavské kopce jsme dorazili ráno rovnou na registraci a losování. Pálava nás přivítala silným větrem, který se opíral o Strachotínské schody. Tím víc sem všichni chtěli, tato část nádrže je dlouhodobě úspěšná a tento vítr je přesně to co každý kaprař rád vidí. I my bychom byli rádi, kdybychom si tyto místa vytáhli... Dopoledne uběhlo, registraci jsme měli za sebou a nastával čas losování - obě tyto záležitosti byly vlivem aktuální situace s covidem upraveny - např. losování se může zúčastnit pouze jeden člen týmu, atd. - toho se ujal brácha Pepa. V míčku objevil číslo 45 - šakvická strana nádrže. Byli jsme relativně spokojeni, v osudí byly určitě horší místa. Shodli jsme se, že je to lepší průměr, nicméně tato strana je spíše o středních rybách a tak jsme moc v TOP tři úplně nevěřili, no vše nakonec bylo jinak :)
Uvítací vítr na Novomlýnské nádrži
Po losu jsme se postupně přesunuli na lovné místo a začali se stavěním tábora. Většina týmů si své zázemí staví pod hrází, my jsme využili písečné části přímo na hrázi a stavíme přímo na ní. Jen jeden velký bivak postavíme pod hrází, jako zázemí. Chceme být co nejvíce u prutů, abychom mohli v případě akce ihned pruty obsluhovat. Hned první noc se nad námi prohnala silná bouřka, vítr, déšt, blesky, no skvělé přivítání na našem pegu :) První ráno probíhalo ve znamení příprav prutů, boat check...U kontroly lodí bych se rád zastavil - letos byly součástí lodí GSP lokátory. Po ukázce rozhodčím, jak tyto GSP fungují, jak je krásně vidět kdy a kde se čluny pohybují, krásně vyznačené sektory na mapě, musím říct, že tento systém je opravdu skvělý! Výborně zajišťuje korektnost závodu. Ale zpět k závodu...ten začíná ve 14:00 a tak jsme vše v pohodě připravili. Z našeho sektoru máme dobrý pocit, je celkem široký, poblíž těchto míst jsme několikrát chytali. Celé odpoledne detailně sektor mapujeme a vyvážíme všechny 4pruty. Vsadili jsme na ověřené G2, LRA, Big B.
První západ slunce na našem pegu 45
Je tu první noc a hned je úspěšná, dostáváme 4 záběry. Hned první jsme bohužel ztratili a měli jsme obavu, že se vyplní očekávaný scénář na tomto místě - spousty vázek a boj o každou zdolanou rybu. To se však nestalo a nakonec to byl první a taky poslední záběr, který skončil neúspěchem, všechny ostatní až do konce závodu se nám podařilo zdolat, což mimochodem považuji za velmi důležité pro celkový úspěch. Další dva záběry byly nebodovaní kapři a jeden nad ránem krásný lysec 17,69kg! Skvělý začátek! Sebral si jednu 30mm G2.
17,69kg - první ráno, první body, paráda!
Začátek byl opravdu parádní, panovala dobrá nálada a spokojenost. To umocnila další odpolední dvoj-akce. Jízda, pro kterou jsme vyrazili doplnila další, když jsme byli kousek od břehu Dalibor dává informaci, že se rozjel další prut. No musí počkat, až se vrátíme :) Povedlo se zdolat oba a máme krásný double :)
12,46kg a 14,25kg - oba to rozjeli jak se patří
Plavte domů!
Uplynulo cca 24h závodu a my jsme nadmíru spokojeni s tím, jak se nám daří. Ryby tu máme, dokonce i slušné velikosti, úspěšně se pereme s vázkami. Prostě vše šlape jak má. Den utíká jako voda a my jsme opět plni očekávání, co přinese druhá noc závodu. Lehce po půlnoci máme záběr a budeme poprvé přepisovat! Šupináč 16,24kg je další parádní ryba.
Je tu další den, vítr ustal a slunce pěkně hřeje. Celý den mluvíme jen o jedné věci - obrovská ryba kterou chceme. Napůl si stále děláme srandu s váhou 23plus, napůl v tom doufáme a tak trochu to přivoláváme :) Je druhé odpoledne kousek po 16h, dostáváme pomalou jízdu, nastává klasika, šup do člunu a jedeme pro něho. Zrovna jede po hrázi media tým závodu a tak mají tuto akci z první ruky.
Vítězství na Stairs2Hell 2020
Vyrážíme pro něj! To ještě ovšem nevíme, co bude na konci :)
Vše jde relativně hladce, dvě vázky a jsme na rybou. No nebudu to napínat, podebíráme obrovského šupináče, kterému hádáme přes 20kg. Radost obrovská, slyší to i na břehu a tak na nás čekají. Nakonec jsme dovezli prozatím nejtěžší rybu závodu - 24,17kg! Fantazie! 24mm BigB + PopUp pulnoční pomeranč se mu stal osudným.
Prozatím nejtěžší rybu závodu - 24,17kg!
Vítězství na Stairs2Hell 2020
24mm BigB + PopUp půlnoční pomeranč se mu stal osudným.
Tak nevím, ale asi jsme to opravdu přivolali. Perfektní ryba, která nás vyšvihla na celkové první místo závodu. Je sice teprve druhý den, ale vše šlape na výbornou, záběrů máme dostatek, ryby váhové kategorie které potřebujeme, daří se nám je zdolávat, no prostě vše. Máme tu další noc - ta je ovšem "hluchá" a až těsně před rozedněním dostáváme první kontakt - tentokrát se jedná o šupináče kousek přes 11kg.
Sice již nepřepisujeme, ale každá ryba potěší :)
Další kontakt máme ráno, nicméně swing šel prudce do padáku a vlasec je velmi volný, vypadá to na vyražené olovo - to se také potvrdilo. Prut hned pokládáme na místo. Během dne se nic zvláštního neděje. Navštívili nás pořadatelé a ocenili nás za největší rybu dne a nejúspěšnější tým dne. Prsačky, fendry - to se hodí vždy :)
Dárky za nejtežší rybu dne
Je před námi další noc, snad bude úspěšnější než ta předchozí. Je nám jasné, že potřebujeme ještě alespoň jednu rybu vyměnit. Ideálně za rybu kolem 20kg... Záběry se dostavují tři. Nepřepisujeme však žádnou rybu jelikož se jednalo o kapry 13,66kg, 10,86kg a krásný 7kg.
Naděje Pálavy, jen aby tu zůstal a dělal radost ostatním!
Následující den máme další dva kontakty navečer, ale ani jeden neznamená přepis. Vůbec nám to nevadí, panuje skvělá nálada, ryby se na našich místech pohybují a tak věříme, že ještě jedna ta správná přijde.
Západy slunce jsou zde úchvatné
Je před námi předposlední noc, stále jsme na první pozici a už pomalu začínáme věřit, že by to snad mohlo vydržet i bez toho jednoho 20plus :) Chvilku po setmění je tu další záběr, na jehož konci je pěkně stavěný šupináč lehce přes 12kg. Do rána pak zdoláváme ještě jednoho, tentokrát 13,69kg.
Pěkně stavěný šupináč lehce přes 12kg
Je tu poslední den. U nás se nic zvláštního neděje, ladíme vše na noc, věříme, že ještě jeden správný přijde! Odpoledne však ulovili na místě č. 7 krásného kapra přes 22kg a rázem jsme na druhé místě. Sice jsme už pomalu doufali v to, že to opravdu vydrží, ale na druhou stranu jsme pořád mluvili o tom, že bude ještě jedna ryba potřeba. Teď se nám to potvrdilo a potřebujeme rybu přes 19kg...A to se ještě nesmí nic extra stát, no bude to pěkné drama. Nicméně rozehrané to máme výborně - držíme nejtěžší rybu závodu, jsme na druhé místě a vedeme i těžbu (součet všech bodovaných ryb), kdyby se to úplně pokazilo snad nám něco dopadne :)
Vše musí být 100%
Chystaná novinka GSP + PopUp černý pepř - pomůže k tomu jednomu vytouženému záběru?
Poslední noc je tu, nemůžeme spát, chodíme nervózně po hrázi nádrže. V tom se kousek po půlnocí ozve hlásič, ihned vyrážíme pro rybu. Brácha s Daliborem jsou tam přes půl hodiny, vidím že různě kličkují a tím pádem předpokládám nějaká komplikace se zdoláním... Nicméně se ze tmy ozve obrovská radost, slyším to až na břeh, myslím že to dokonce slyší i spousta dalších. Jo je to tam! Kluci přivážejí skvělého lysce. Váhu odhadujeme kolem 19kg, bude to těsné! Rozhodčí jsou u nás ihned a váha ukazuje 19,57kg!!! Jsme zpátky! Jsme opět první!
Vítězství na Stairs2Hell 2020
19,57kg!!! Jsme zpátky! Jsme opět první! Máme fakt obrovskou radost!
Do rána nespíme, stále sledujeme aplikaci. Tentokrát ten čas neubíhá vůbec! Ráno ještě dostáváme poslední záběr - šupináč 14,69kg.
Naše poslední ryba závodu
Je kousek před 8h ranní...Kolem našeho místa je velmi rušno, pořadatelé, rozhodčí, media tým... Poslední minuty jsou pryč, sirény ohlašují konec závodu, z nás to spadlo a propukla velká radost, urvali jsme to! Následuje oslavná koupel v nádrži a je to! Celkově první místo se součtem 61,43kg! Nejtěžší ryba závodu 24,17kg! Prostě jsme ten Pálavskej rybník vypálili! Děkujeme všem za podporu, příští rok se opět vidíme!
Autor: Michal Pavelka      02.11.2020 | 10:01 hod.      Přečtěno: 2800 x
Vítězství na Stairs2Hell 2020
Je to tam!!! S celkovou hmotností 61,43kg jsme to urvali!
Uvítací vítr na Novomlýnské nádrži
První západ slunce na našem pegu 45
17,69kg - první ráno, první body, paráda!
12,46kg a 14,25kg - oba to rozjeli jak se patří
Plavte domů!
Vítězství na Stairs2Hell 2020
Vyrážíme pro něj! To ještě ovšem nevíme, co bude na konci :)
Prozatím nejtěžší rybu závodu - 24,17kg!
Vítězství na Stairs2Hell 2020
24mm BigB + PopUp půlnoční pomeranč se mu stal osudným.
Sice již nepřepisujeme, ale každá ryba potěší :)
Dárky za nejtežší rybu dne
Naděje Pálavy, jen aby tu zůstal a dělal radost ostatním!
Západy slunce jsou zde úchvatné
Pěkně stavěný šupináč lehce přes 12kg
Vše musí být 100%
Vítězství na Stairs2Hell 2020
19,57kg!!! Jsme zpátky! Jsme opět první! Máme fakt obrovskou radost!